Gothic Games


#1 2009-05-08 17:48:09

Xentress

http://forum.cabalworld.pl/Themes/AvaraMu/images/ranga_administrator.png

Zarejestrowany: 2009-04-28
Posty: 17
Punktów :   
Specjalizacja: G1,G2:NK,(Mod)Mroczne Tajemnic

Gothic Mroczne Tajemnice

Informacje o grze
~Nazwa gry: Gothic – Mroczne Tajemnice
~Gatunek: cRPG
~WWW: www.poziomkaz.go.pl
~Producent: Poziomkaz


Wielu z was zastanawia się pewnie czy w 2007 roku jest jeszcze miejsce na taki tytuł jak (pierwszy) Gothic? Otóż jest, bowiem nadal jest on bardzo grywaną produkcją. Teraz zaś szansę na przypomnienie sobie starych dobrych czasów daje nam mod autorstwa polskiej grupy modderskiej Poziomkaz. Panowie ci spędzili ponad rok na wdrażaniu swoich pomysłów i przyznać muszę, że było warto. Panie i Panowie przed wami nieoficjalny, darmowy i polski dodatek do Gothic!Całość porównać można do Nocy Kruka. Tak jak w dodatku do Gothic 2, tak i tutaj częściowo zmienione zostały mechanizmy rozgrywki. Dodano także wiele nowych postaci oraz pięć nowych obozów, do których możemy dołączyć. Obok „starych” ścieżek dialogowych pojawiły się zupełnie inne dające nam sposobność wykonywania kolejnych ciekawych zadań. Wszystko po to aby odkryć tytułowe mroczne tajemnice. Te zaś związane są z tajemniczą kastą pradawnych, która… a zresztą sprawdźcie sami.

Cóż za miłe powitanie
Najbardziej zauważalną zmianą, którą wprowadza mod jest nowy klimat. Teraz naprawdę możemy poczuć się jak w kolonii karnej. Na każdym kroku możemy dostać „po łbie”, a spotykane postacie zwracają się do nas o wiele mniej przyjaźnie. Dopóki nie zdobędziemy zaufania w odpowiednich kręgach większość nowych NPC-ów traktować nas będzie jak jakiegoś śmiecia. Np. gdy odezwiemy się do strażnika pilnującego placu wymian (zaraz na początku rozgrywki) możemy na „dzień dobry” rozpocząć grę od początku. Teraz należy trzymać język za zębami.Klimat potęguje także słownictwo, które teraz jest adekwatne do miejsca, w którym się znajdujemy. Przecież nikt w kolonii karnej nie będzie zwracał uwagi na używane słowa. Oczywiście nie myślcie sobie, że od tej chwili każda napotkana postać pożegna nas soczystym „spi&%$#@* h#%$”. Brawa dla autorów za znalezienie złotego środka, pomiędzy ilością, a jakością zastosowanego słownictwa. Co prawda taka wrogość napotykanych postaci nie wszystkim może odpowiadać, ale przecież nie trafiliśmy do raju . Samych NPC-ów będzie bardzo wiele, bowiem jak już wspomniałem pojawi się 5 nowych obozów. Trzeba także wiedzieć, że trzy z nich są obozami „dodatkowymi”, a więc przynależność do nich nie wnosi za sobą nowych opcji ukończenia modułu. Warto jednak przyłączyć się do każdego z nich.Do mniejszych obozów zaliczyć możemy przemytników (skupujących różne towary, aby po upadku Bariery mieć dużo kasy), fanatyków (którzy stwierdzili, że jedynym wybawieniem mogą być tajemniczy pradawni, a nie czczony przez bractwo Śniący) oraz łowców orków (chyba nie trzeba nic tłumaczyć ). Duże obozy to strażnicy kopalni (tej należącej do starego obozu) oraz wspomniani pradawni. Oczywiście przyłączenie się do któregokolwiek z obozów wymagać od nas będzie wykonania masy questów, co na nowo pozwoli nam przeszukać wszystkie zakamarki Górniczej Doliny. Tam gdzie poprzednio nie było niczego teraz znajdują się poszukiwane postacie i przedmioty. Co najważniejsze rozwiązywanie zagadek i wykonywanie zadań nie jest nużące i zachęca do brnięcia dalej. Zwłaszcza że wiele z nich wykonywać możemy na różne sposoby.

Stylowy obóz przemytników
Motywacją we wszystkich przypadkach jest ciekawość „czego to autorzy nie wymyślili”. W Mrocznych Tajemnicach znajdziemy wiele nawiązań i aluzji: do filmów (np. Hannibal), gier (Hitman), czy w końcu fabuły Gothic 2 wraz z dodatkiem. W gruncie rzeczy co trzecia kwestia nawiązuje do fabuły kontynuacji. To tutaj np. poznamy rzemieślnika, który odsprzedał swój zakład łuczarzowi Bosperowi w Khorinis. Podczas czytania dialogów znajdziemy także wiele humorystycznych akcentów. Nieraz podczas zabawy „uciekały” mi kwestie gdyż nie mogłem wytrzymać ze śmiechu. Przykłady można by mnożyć, ale nie będę wam oczywiście psuł zabawy. Także wielowątkowa fabuła, która może mieć różne zakończenia, przemawia za poznaniem Mrocznych Tajemnic. Kolejne nowości to oczywiście coś czego nie może w żadnym dodatku (w tym przypadku modzie) zabraknąć: cała masa nowych broni, zbroi oraz umiejętności (tylko kilka). Nowy ekwipunek naprawdę budzi respekt. Coraz to potężniejsze zbroje dostępne będą wraz z przystępowaniem do poszczególnych obozów. Z kolei oręż zdobędziemy po pokonaniu przeciwników oraz opróżnianiu ich skrzyń . Wzorem kolejnych części Gothica pojawiła się także umiejętność kowalstwa, abyśmy mogli sami wykuwać wspaniałe ostrza. Bezimienny od teraz może także gotować zupki oraz nosić hełmy. Nie ma niestety alchemii, ale za to pojawił się osobnik, który po dostarczeniu mu odpowiednich składników uwarzy nam potrzebną miksturę.

 
Ktoś chyba miał wenę
Warto także zauważyć, że fabuła Mrocznych Tajemnic przeniesie nas poza Górniczą Dolinę. Mówiąc krótko pojawiło się kilka nowych lokacji do zwiedzenia. Przede wszystkim jest to podziemna świątynia wraz z olbrzymią magiczną jaskinią. Poza tym zwiedzimy także opuszczoną kopalnię oraz tajemniczą wyspę, zamieszkiwaną przez… nowe potwory, które zresztą także pojawiają się w Kolonii. Nie dość, że niektóre bestie stały się bardziej krwiożercze, to jeszcze autorzy dodali nowe ich rodzaje. Przykładem niech będą aligatory lub czerwone i czarne wilki. Na szczęście do eksterminowania przeróżnych poczwar przyda się nie tylko wspomniane wcześniej uzbrojenie ale także nowe czary. Te zaś tworzyć będziemy sami przy pomocy zbieranych tu i ówdzie kryształów. Przypominam, że w pierwszym Gothicu mogliśmy tylko pomarzyć o tworzeniu zaklęć.Modyfikacji uległ także system zdobywania doświadczenia. Zastosowany został ten z Gothica 2, a więc aby nauczyć się władania mieczem musimy wydać aż 30 punktów umiejętności, podczas gdy w Gothicu wystarczyło tylko 10. Wraz z kolejnymi poziomami umiejętności wzrasta zapotrzebowanie na punkty nauki. Przyznam szczerze, że z początku miałem mieszane uczucia co do zastosowania tej opcji, ale w końcu się do niej przekonałem. To dlatego, że ilość doświadczenia, które zdobędziemy wzrosła drastycznie. Gdyby więc pozostawiono stary system nasza postać byłaby napakowana do granic możliwości. A tak, aby zostać arcymistrzem musimy skupić się na jednej umiejętności.
Ciekawostką jest także dziennik zabitych bestii, który rejestruje nasze dokonania. Mało tego, gdy ubijemy określoną liczbę potworów danego typu zdobędziemy specjalizację w ich zabijaniu, a więc będziemy jeszcze bardziej skuteczni. Podobna sytuacja dotyczy naszych cech. Gdy będziemy walczyć wręcz lub wykuwać miecze wzrośnie siła, a gdy będziemy strzelać z łuku zręczność. Znajdziemy także kilka ksiąg, które po przeczytaniu zwiększą nasze współczynniki. Z kolei by poprawić trochę wygląd podstarzałej już grafiki panowie z Poziomkaz zmienili także tekstury, które teraz prezentują się jak te z Gothic 2. Muzyka pozostała bez zmian .

 
Co tu robi katapulta?!
Czy Mroczne Tajemnice mają więc jakieś wady? I owszem, jednak autorzy już pracują nad ich wyeliminowaniem. Pierwszą są drobne niedociągnięcia, których nie wyłapali betatesterzy. Gracze w każdej chwili mogą i zgłaszają znalezione błędy na forum Poziomek. Wszystko po to aby poprawić je w nadchodzącym patchu. Drugą wadą, która doskwiera bardziej (jednak nie jest spowodowana nieudolnością autorów) jest brak polskiego dubbingu. I nad tym jednak trwają już prace. Z oczywistych względów niemożliwym jest zatrudnienie profesjonalnych aktorów, dlatego też ruszyła akcja zbierania chętnych do udziału w tym przedsięwzięciu. Lista przyjętych została już ogłoszona i nie pozostaje nam nic innego jak tylko czekać, aż autorzy pozbawią Mroczne Tajemnice ostatniej bolączki.
Powiem szczerze, że nie spodziewałem się po tym modzie tak wiele. Zostałem mile zaskoczony i z radością ponownie zwiedzałem kolonię karną. Zabawa jest przednia, a zważywszy na fakt, że autorzy pracowali za darmo, należy im się kłaniać w pas. Jeżeli więc jesteś fanem całej serii Gothic i chcesz przypomnieć sobie co tak bardzo przyciągało do pierwszej części sagi - zainstaluj Mroczne Tajemnice. Zwłaszcza że „ta” największa tajemnica będzie dla was ogromnym zaskoczeniem, a i ciągłe zaangażowanie autorów w projekt wróży szybki rozwój moda. Polak jednak potrafi . Polecam!

Metryczka
Grafika=65%
Muzyka=65%
Trudność=70%
Grywalność=95%
Ocena końcowa=90%

+Plusy+
+nowa fabuła i mroczna tajemnica
+nowe obozy, potwory, umiejętności, postacie
+klimat kolonii karnej

-Minusy-
-drobne błędy (już zgłaszane autorom)
-wzrósł poziom trudności? 

P.S:Screenów mi się nie chciało dawać ponieważ za dużo roboty xD


                                                                                                                    Wrzód xD
Mój ulubiony Epizod xD

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.087 seconds, 9 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.rolkizawadzkie.pun.pl www.headshoot.pun.pl www.polisharmyclan.pun.pl www.forum-sebn.pun.pl www.sna.pun.pl